Available for borrowing.

( 1 / 1 unit )

Loan Duration (day): 7




Hadirnya Menzahirkan Setia

by Cici Aida

Publisher - Ilham Santai Enterprise

Category - General Novel

Aku tak pernah mengangap diriku sempurna. Namun untuk menjadi seorang isteri yang baik, akan sentiasa mengingatkan kana ku pada tangungjawab.

"Beras dengan susu dah habis. Kalau ikutkan ada lagi barang dapur yang tak cukup.” SYAKILA

Ini yang sentiasa aku tangung 4 bulan lalu bila Farid sudah pandai mengelak beri nafkah. Aku sabar. Cuba bertolak ansur demi Raid anak kami.

“Kau ingat gaji kau lima enam ribu sebulan tu besar sangat. Hey, sedar diri tu sikit. Kalau aku tak ofer kau kerja dengan syarikat Maleq tu dulu, mereputlah kau duduk kat rumah ni siang malam.” FARID

Teguran halusku bertukar makian. Segala perkara lama menjadi ungkitan pada kemarahan Farid. Aku masih bersabar. Raid ku jaga sebaiknya. Walaupun terpaksa kerap mengambil cuti.

“Patutlah saya tengok dia rajin bawa bekal. Dia selalu tak duit ke? ”MALEQ

Malunya aku bila majikan sendiri menjadi simpati. Barangkali aku dikatakan bodoh kerana menyimpan masalah sendiri. Tapi aku tidak bodoh untuk menceritakan semua perkara kepada orang sekeliling. Sakitnya yang terpaksa aku tangung, bila Farid diminta berkahwin lagi.

“Apa salahnya kamu kahwin dua. Muda lagi. Lagipun lelaki boleh kahwin empatlah.”

Itu cadangan seorang bapa mertua untuk anak lelakinya. Manakala ibu mertuaku sedikitpun tidak membantu.

“Eh, tak kuasalah aku. Anak kau tu lasak. Lagi pun penatlah jaga budak kecilni. Payah aku nak bergerak.

Kesabaran ku sudah tipis. Tiada lagi makna sabar. Tiada lagi tanguh-tanguh.

“Abang bukan lelaki yang sempurna. Tapi bagilah abang peluang untuk tebus semuanya. Kita kembali macam dulu. Abang janji takkan abaikan Sya dengan Raid lagi.” FARID

Farid yang kulihat dulunya megah kini tewas dengan kebodohannya sendiri.

“Oh ya,Farid. Bulan depan kami nak buat majlis kesyukuran sikit. Jemput datangya. Sya mengandung anak kami. Dan kami bakal dapat anak tak lama lagi.” MALEQ

Dendam? Perempuan simpanan?Mungkin pada pandangan orang, aku kejam. Tak mungkin rasa sayang mampu ditukar ganti. Tapi aku masih punya perasaan untuk disayangi.

Please login to borrow the book.